نوسازی فضای اداری برای استفاده بهنینه از فضا و کاربرد آن

بازسازی ساختمان‌های اداری و دلایل آن:

۱- سنجش مقاومت ساختمان

۲- نقشه راه تغییرات اداری

۳- فرسودگی ساختمان عامل باسازی

۴- طراحی و چیدمان مناسب فضای اداری.

5- باسازی به خاطر نوسازی تاسیسات و اتصلات ساختمان که آسیب‌های زیادی به بنای آن می‌زند.

شروع باسازی اداری از کجاست؟

طراحی و چیدمان اداری مخصوصا در دفتر کار، از محبوبیت بالایی در بین صاحبان کسب و کار برخوردار است. یکی از مراحلی که باید مورد توجه واقع شود. بعداز گزینش یک شرکت طراحی و چیدمان معتبر برای انجام بازسازی اداری، تخصیص دادن فضای مناسب بر اساس نظر کارفرما و مشاوره لازم در این مسیر است. سیم‌کشی و نور‌پردازی‌های متفاوت، انجام لوله کشی‌های جدید، تعیین کف پوش‌ها مراحل بعدی می باشند.   مبلمان اداری باید انتخابی با وسواس در دیزاین اداری باشد. که در مراحل پایانی قابل انجام است.  هر فضای رو بر اساس کاربد آن برای افراد و جایگاه آن طراحی شود.

برآورد هزینه باسازی

بازسازی دفتر اداری دارای هزینه های متفاوتی می باشد. هزینه باسازی عامل تعیین کننده در یک واحد اداری برای انجام آن است. هزینه معمولاً به عواملی مثل درجه و حجم بازسازی اداری، نوع مواد به کار رفته، دستمزد افراد ماهر و… بستگی دارد‌. اگر تعمیرات فضای اداری فقط در حد تغییر دکوراسیون داخلی باشد، مطمئنا در مقایسه با بازسازی سازه‌ای هزینه کمتری در پی خواهد‌داشت.

وضعیت اولیه‌ی ساختمان، برند متریال به کار رفته برای قسمت‌های مختلف، دستمزد کارگران و پیمانکار، اندازه‌ی ساختمان اداری، حمل و نقل نخاله‌ی ساختمان و غیره همگی در تعیین هزینه‌ی نوسازی فضای اداری موثر هستند. هزینه‌ی نوسازی فضای اداری به متراژ آپارتمان و میزان بازسازی بستگی دارد. که براساس تعیین نرخ و زمان قرارداد، تورم، دوری و نزدیکی محل بازسازی به شهر، تعیین می‌گردد.

هزینه و زمان دو مقوله در باسازی اداری و دفتر کار

کم کردن موارد غیر ضروری در باسازی اداری‌‌‌، تهیه نقشه تعمیرات، بعد از تخمین زدن هزینه بازسازی ساختمان،  حذف موارد غیر ضروری از نقشه در صورت زیاد بودن هزینه‌ها،  مثلاً اگر شما فقط در طول روز در آن ساختمان کار می کنید، میتوانید میزان نورهای مصنوعی را کاهش دهید. با توجه به موقعیت ساختمان و زمان کاری آن، قابل تعیین می‌باشند.  اتنخاب یک شرکت طراحی و چیدمان حرفه‌ای در عمل هزینه های شما را کاهش می‌دهد. چون با راههای کاهش هزینه هم آشنا هستند.

اختصاص فضای مناسب در باسازی اداری و طراحی دکوراسیون آن

استفاده از پارتیشن ها برای جدا سازی و تقسیم فضاهای مختلف، جنس پارتیشن ها بسته به متریال آن متفاوت است که می تواند  از نظر نوردهی با دکوارسیون اداری یکپارچه شود. پارتیشن های ام دی اف، چوبی، آلومینیومی، شیشه‌ای،  و پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند برای جدا کردن فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی می‌توان به صورت ترکیبی هم از آنها استفاده کرد. پارتیشن ها مثل دیوار نیستند که فضای زیادی اشغال کنند، اما تمرکز و آرامش لازم را به کارکنان می‌دهند. پارتیشن های شیشه ای باعث انتقال نور و روشنایی،  پارتیشن های چوبی هم ایجاد فضایی صمیمی را برای افراد تداعی می‌کند.

نقش مهم شرکت ارائه دهنده طراحی و چیدمان در باسازی اداری

دفاتر اداری به مروز زمان و مراجعه زیاد مشتری و ارباب رجوع نیاز به مرمت پیدا می کنند.  شرکت‌های معتبری که در این زمینه کار می‌کنند برای هر کاری متخصصین مربوط به همان کار را دارند. یعنی شخصی که برای بازسازی ساختمان مسکونی تخصص دارد در زمینه بازسازی ساختمان اداری نیازمند متخصص در این زمینه می‌باشد.  این نکته از این لحاظ حائز اهمیت است که طراحی و چیدمان و حتی دکور‌بندی در بخش مسکونی با اداری کاملا متفاوت است و این موضوع در انتخاب یک متخصص خوب بسیار مهم است. اینکه بدانیم کسی که دفتر کارمان را برای بازسازی به دست وی سپرده‌ایم در کار خودش خبره است بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم می کند.

باسازی اداری چه مراحلی دارد:

در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنیم. از کارفرما بپرسیم که دقیقا به چند فضای مجزا نیاز دارد و میخواهد این موقعیت ها به چه شکلی باشد. و از همه مهمتر اینکه بدانیم در هر کدام از این موقعیت ها چه کسانی قرار است قرار بگیرند. به عنوان مثال طراحی محلی که منشی قرار دارد با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نورپردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون چیدمان بسیار متفاوت می باشد. پس در درجه اول لوکیشن ها را مشخص میکنیم. در مراحل بعدی به این نکته می پردازیم که نور ورودی محیط از کدام سمت است و نورپردازی داخلی به چه شکلی باید انجام بگیرد، چیدمان میز و صندلی و تعداد لوازمی از این قبیل چقدر است و اگر نیازی به خرید وسایل داریم حتما برای خرید آنها اقدام کنیم.

در بعضی از ساختمان های اداری نیاز به نصب پارتیشن و یا پرده خواهیم داشت که با توجه به مهندسی محیط و اینکه دقیقا در کجای دفتر به چه نوع جدا کنندهای نیاز است، آنها را نیز تهیه کرده یا سفارش می دهیم تا در طی مراحل بازسازی و تعمیر ساختمان این وسایل نیز به دست ما برسد.

نکات کلیدی در باسازی اداری

  •  کاربری فضاهای اداری برای رنگ و طراحی و چیدمان
  • نور پردازی فضا های اداری
  • رنگ آمیزی دیوار‌ها، نوع رنگ کف‌پوش‌ها ، و رنگ سقف برا اساس نیاز محیط باید طراحی شود.
  • طبیعی سازی محیط برای ارتباط کارکنان با فضای محیط.

تصویر سازی نادرست از باسازی فضای اداری

1) سردرگمی از نوسازی و عدم تحقیقات کافی در این حوزه.

تحقیقات یک جنبه‌ی مهم پیش از آغاز تعمیرات است. تحقیقات ناکافی منجر به شکست پروژه‌ی بازسازی فضای اداری می‌شود. تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا با دینامیک سازه‌ها، بودجه و برنامه‌ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید.

2) نداشتن برنامه خاص برای آینده در باسازی.

یکی از بزرگترین اشتباهات در بازسازی فضای اداری نداشتن یک برنامه‌ی جامع می‌باشد. نداشتن برنامه منجر به تاخیر در دستیابی به نتایج، کمبود بودجه و سایر مشکلات می‌شود.

3) نبود برآورد مالی .

نوسازی فضای اداری می‌تواند گران باشد، بنابراین تعیین بودجه امری بسیار مهم است. بیش از اندازه برای چیزهایی که ضروری نیستند هزینه نکنید یا برای چیزهای مهم به اندازه‌ی کافی هزینه‎‌ کنید. هنگام تعیین بودجه، قیمت‌های بازار را به خوبی ارزیابی کنید.

4) استفاده نکردن از افراد متخصص.

درست است که پیش بردن یک پروژه به تنهایی می‌تواند راه خوبی برای ذخیره‌ی پول باشد، اما بهتر است بعضی چیزها را به متخصصین محول کرد. نوسازی فضای اداری یکی از این موارد است؛ نداشتن یک پیمانکار متخصص می‌تواند برای شما گران تمام شود.

پوشش مناسب کف برای  نوسازی فضای اداری

رنگ‌ها در عملکرد و میانکنش‌های ما موثر اند؛ لذا رنگ‌های مشخص کف پوش برای بیزینس‌های گوناگون مناسب اند. در صورتی که بیزینس شما آنالیزی است و توجه به جزئیات در آن اهمیت دارد، از تن رنگ قرمز برای کف پوش‌ها استفاده کنید. رنگ قرمز تفکر عملی را ارتقا می‌دهد و همچنین باعث می‌شود شما در نگاه مشتری با اعتماد به نفس به نظر برسید.

پوشش دیواری مناسب ادارات

دیوار پوش متریالی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد. کاشی چینی یکی از دیوار پوش‌های سنتی است که از امنیت بالایی برخوردار است و معمولا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی ادارات به کار می‌رود. همچنین از آن جا که کاغذ دیواری مدرن است و دارای طرح و نقش گوناگون است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارها باشد. به علاوه سنگ متریالی است که می‌تواند در نوسازی فضای اداری شکوه و جلال را به همراه داشته باشد. آجرهای نمایان نیز انتخاب مناسبی برای پوشش دیوار اصلی هستند خصوصا اگر در تضاد با سایر بخش‌های اتاق باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پر بازدید
×

مشاوره رایگان: هر سوالی داری بپرس

×